We zijn inmiddels een week onderweg! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruben en Frank niet belangrijk - WaarBenJij.nu We zijn inmiddels een week onderweg! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruben en Frank niet belangrijk - WaarBenJij.nu

We zijn inmiddels een week onderweg!

Door: Ruben en Frank

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Frank

23 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zojuist zijn we wakker geworden in het heerlijke Huntington beach in het zonnige Californië!! We zitten op een steenworp aftsand van het strand. Afgelopen week hebben we een trip van Texas naar Californië gemaakt waarbij we twee tijdzones zijn getrotseerd. Hier is het momenteel 9 uur vroeger dan in Nederland. In totaal hebben we nu 2500 miles (ong. 4000 km) gereden... en dat in iets meer dan een week tijd!

De planning was om op maandag 14/7 vanuit Buffalo te vertrekken, met truck en trailer, voor onze trip. Echter kwamen we niet verder dan 60 mile, want de auto hielt het voor gezien. Tja, en daar sta je dan in 'the middle of nowhere'. Wat nu..... Na wat telefoontjes en ruim drie uur wachten in de berm kwam er dan eindelijk hulp. Het was iemand van een dichtsbijzijnde garage. De motor kreeg geen bezine als gevolg van een verstopping in het filter. Na wat klappen op de tank deed de auto het weer even, maar we moesten gelijk mee naar de garage. Hier is de tank onder de auto vandaan gehaald en bleek dat er SUIKER in de tank zat. Sabotage, afkomstig van de vorige eigenaar!! Na het schoonspoelen van de tank en de montage van een nieuwe bezinepomp en -filter was de auto weer helemaal in orde. Tot op heden houdt de truck zich prima. Hopen dat hij dat de hele trip blijft doen. We kwamen er tevens achter dat de trailer een zware last voor ons en de truck zal zijn. o.a. Door het bezineverbruik en het risico als we ergens pech krijgen en we de trailer ergens moesten laten staan. Tevens is onze auto ietwat underpowered voor een caravan van 7 meter. Dit durfden wij niet geheel aan in de bergen. De kosten die wij hierdoor besparen geven wij nu uit aan overnachtingen op voornamelijk KOA-campings waar wij dan in blokhutten slapen.

Dinsdag 15/7: Deze dag zijn we van Buffalo naar San Angelo gereden. Beide plaatsen liggen in Texas.

Woensdag 16/7: Vanaf San Angelo zijn we de grens van New Mexico doorgekomen en beland in Carlsbad. In Carlsbad zijn we twee nachten gebleven omdat daar de nodige bezienswaardigheden waren zoals een zeer indrukwekkende grot ter grote van ongeveer 16 voetbalvelden. En dat 200 meter onder de grond! Zo was er nog veel meer moois te zien.

Vrijdag 18/7: Deze dag stond in het teken van een trip naar Benson. Deze plaats ligt in Arizona, nagenoeg bij Tucson. Mooi was te zien dat het landschap steeds droger werd. Bij Benson in de buurt lag nog een schitterend plaatsje geheel in Western style, ganaamd Tombstone. Daar is tevens een zeer bekende Hollywood-film gemaakt. Tevens zijn we bij de Mexicaanse grens geweest. Ook weer zeer indrukwekkend door o.a. de overdadige beveiliging.

Zondag 20/7: Benson was nu ons vertrekpunt naar Blythe. Blythe ligt nét in Californie tegen Arizona aan. We zaten hier praktisch bij de Colorado River. Je kon merken dat het steeds dichter bevolkt werd, wat we ook hadden verwacht bij Californië. In Blythe hebben we voor de eerste keer in een Motel geslapen.

Maandag 21/7: Deze dag hebben we een stuk gereden dat ontzettend droog was. We hebben zelfs midden in de woestijn gestaan....met hoe kan het ook anders...alleen maar zand zo ver je kan kijken. En wat een hitte! We zijn namelijk van Blythe naar San Diego gereden. Dat ligt in het uiterste puntje ten zuiden van Californië. Een enorme stad is dat! Net voor San Diego kon je merken dat de natuur weer groener werd en de temperatuur aangenamer, ong. 25 graden. Van de cactussen zijn we nu tussen de palmbomen gekomen.

Dindag 22/7: Deze dag hebben we besteed aan een dagtrip door San Diego, lopend. We hebben een groot deel van de stad gezien en een hele boel mooie auto's (o.a. een prive-collectie).
's Avonds hebben we onze auto weer uit een parkeergarage gehaald en naar Los Angeles (Huntington Beach) doorgereden. Hier woont namelijk een oom van Ruben. Wat een geweldige plaats is dit ook weer!

Dit is een zeer korte samenvatting van wat we tot nu toe hebben beleefd!! Als we alles gaan vertellen wat we tot nu toe hebben gedaan en gezien, dan zitten we nog wel een aantal uren achter de PC en raakt het internet overbelast ;-)....

Vandaag (woensdag 23/7) gaan we ons aan het Huntington Beach vermaken. Donderdag zullen we vertrekken richting San Fransisco. Uiteraard niet in één dag, want onderweg is er nog veel te zien. 11 augustus zullen we terug keren naar Huntington Beach voor 2 weken, want de oom gaat met z'n vrouw voor twee weken naar Europa en vroeg of wij op zijn huis wilden passen. In het kader van kostenbesparing nemen wij dit aanbod natuurlijk graag aan!

FRANK: De USA, een land van uitersten. Wat een auto's staan hier! Hans en Renee, er is nog genoeg te restaureren en te importeren!!! Ik lig bijna aan elke straathoek met m'n tong op de grond van al dat mooie oude spul... Voor de mensen van de Mustang-club, wat een Mustangs, ik heb al de nodige Shelby's, Saleens en Boss-en gezien. Schitterend!

RUBEN: inderdaad, Frank kijkt zijn ogen uit hier met al die oldtimers. Ik vind de 'foute' auto's en de muscle cars weer veel mooier! Ook hier zijn er genoeg van te zien. :) Aan V8 gebrul is in de USA tot nu toe dan ook absoluut geen gebrek...

We hebben onlangs een mobiele telefoon gocht met een Amerikaans nummer. Deze staat dag en nacht aan. Houd wel rekening met het tijdsverschil, maar in noodgevallen mag altijd gebeld worden. Gelieve alleen bellen wanneer nodig, want het gaat ook bij ons van de belminuten af als we gebeld worden. Ons nummer luidt: 001 903 390 7209

• 23 Juli 2008 - 19:10

Pieter:

Mijne heren,

Klinkt echt super dit!! Zo te horen zien jullie inderdaad genoeg en wordt het echt een "trip of lifetime.." Wel grappig dat zo'n dikke V8 in zo'n pick-up dan weer underpowerd is....

Frank: goed dat je leuke auto's ziet.. is weer eens wat anders dan een Golf... (mocht je een keer tijd hebben check je mail over het huisje...)

Ruben: Luister nog maar even lekker naar het V8 gebrul... Over een tijdje hoor je alleen maar mhooooo....

Veel plezier jongens en hou ons op de hoogte

Groeten,

Pieter

• 23 Juli 2008 - 20:50

Johan En Diny:

Jullie maken wat mee, zeg!
    We begrijpen uit de tekst dat de trailer is ingeleverd en jullie alleen met de truck verder reizen.
    Geniet er van en houd je ogen open voor alle nieuwe indrukken.....

• 23 Juli 2008 - 22:55

Leon Janssen:

Frank,
    Als jullie nog in L.A. zijn ga dan ook eens naar San Sylmar helemaal in het noorden van de stad. Daar is het Nethercutt museum waar alleen exlusieve auto's uit de filmwereld staan opgesteld evenals andere attributen der rijken. Zelf ben ik er niet geweest omdat het gesloten is op zondag en maandag. De entree is gratis! Meer reisinfo kan ik geven als jullie noordelijk trekken. Veel plezier met jullie reis in het land waar alles "huge" is.
    Leon Janssen

• 24 Juli 2008 - 02:43

Jan, Carla & Mark:

Allemachtig zeg, wat een mooie en lange ritten hebben jullie gemaakt zeg! Wel jammer dat we elkaar net zijn misgelopen bij Carlsbad, wij waren er 1 a 2 dagen na jullie. En wat een gedonder met die auto! Leuke kerel hoor, die vorige eigenaar... Maar ja, wat gebeurd is is gebeurd... Wel een heel avontuur zo natuurlijk. Wel jammer dat de auto de trailer niet goed kan trekken, maar dat kun je van te voren niet altijd weten natuurlijk...

Wat jullie misschien eens kunnen proberen is overnachten op state- of national parks etc. Deze hebben namelijk vaak goede voorzieningen, zijn goedkoop (ong. $10 tot $14 per nacht) en goede plekken voor trailers.

Verder hopen we dat jullie veel plezier en een goede reis hebben.

Groeten,
    Jan, Carla & Mark

• 25 Juli 2008 - 00:50

Hans:

Hi mannen, mooi te lezen dat de reis nu voorspoedig gaat. Als je de caravan toch wilt, hij staat nog leeg ;-) Have fun

• 25 Juli 2008 - 02:49

Bianca Texas:

He boys ! alle ledematen er nog aan ? ;-)
    veel plezier nog ! we kijken uit naar jullie verhalen straks als jullie weer terug zijn hier op de camping. Maar dat duurt nog maaaaaaaaanden ! Geniet van jullie reis maar dat lukt zo te lezen goed gelukkig.

• 25 Juli 2008 - 08:28

Henk En Henny:

Frank van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Bij ons (Ned.) zou je het al enige uren gevierd kunnen hebben, maar op dit moment lig jij nog te slapen. Maak er een fijne dag van en nog veel plezier samen.

• 27 Juli 2008 - 13:18

Luut:

Hoiii,
    Wat super cool om te lezen allemaal! Klinkt echt onwijs gaaf allemaal.
    Las dat jullie in Carlsbad waren geweest, was ik ook, maar dan Carlsbad California, tussen LA en San Diego, daar zie je dolfijnen zwemmen en zo... te mooi!
    Ben blij voor jullie dat jullie t zo naar jullie zin hebben en dit kunnen meemaken. Ben jaloers!
    Groetjes!

• 29 Juli 2008 - 13:22

Ferdi:

Hey Frank ik heb je bericht gelezen hardstikke leuk joh probeer maar meer te schrijven. ik geef je geen ongelijk als je het niet doet veelste mooi daarzo haha... Hey ik heb je Nummer opgeslagen ik vertrek aankomende maandag naar Nashville, ik bel je dan op als ik daar ben goed.

Groetjes

Ferdi

• 31 Juli 2008 - 19:53

Gonny En Rudi:

Hallo luitjes.

Allereerst moeten wij Frank nog even feliciteren met zijn verjaardag: bij deze. Ik stond wel even te kijken dat een FORD underpowered is. Misschien had je dan toch beter een Chevy kunnen kopen. Maar wat een machtige verhalen zeg. Is het daar geen eldorado v.w.b. oude Corvette's? Wel oude Mustangs.
    Nou tot de volgende keer.
    Gonny en Rudi.

• 01 Augustus 2008 - 19:16

Gonny:

Hallo Frank,
    Wat klinkt dat allemaal goed en enthousiast.Kan ook niet anders als je zo gek van al die auto's bent .Geniet maar verder !!

• 03 Augustus 2008 - 16:41

Tom:

Yo!

Wij zijn net terug uit Paasloo. Was erg leuk!

Maarre, zet eens wat meer foto's online!

Veel plezier in yellowstone nog
    Maz Tom

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

06 Oktober 2008

Weer terug.....

27 Augustus 2008

Na 2 weken Los Angeles gaan we vandaag weer op pad

17 Augustus 2008

Reeds ruim 12.000 kilometer door de USA gereden...

23 Juli 2008

We zijn inmiddels een week onderweg!

13 Juli 2008

Aankomst
Ruben en Frank

Ter afsluiting van ons studentenleven gaan wij een rondreis maken van 3 maanden door de United States of America. Gepland is een route van zo'n 30.000 km te gaan rijden. Dit gaan we doen met behulp van een heuse Amerikaanse pick-up (een Ford F150 wel te verstaan) met, hoe kan het ook anders, een benzine slurpende V8 motor en een caravan van 22 feet (7,5 meter). Oftewel, wij passen ons graag aan de Amerikaanse cultuur aan :) De route is hieronder globaal geïllustreerd, waarbij we bijvoorbeeld de staten Texas, Arizona, Colorado, New Mexico, Californie, Utah en als het meezit Florida doorkruisen. En dit is nog maar een greep uit het totaal! Echter zal de nadruk op het zuidwesten liggen. De Rocky Mountains, Yellow Stone, Death Vally San Fransisco, Las Vegas en woestijnvlaktes zijn zomaar enkele voorbeelden van wat we zullen gaan zien. Get your kicks on Route 66: deze legendarische highway is meer dan zomaar een weg. In de afgelopen 70 jaar heeft deze doorgangsroute een mythische betekenis gekregen. Route 66 - alleen al bij de naam van de beroemdste weg ter wereld krijgt men allerlei beelden in het hoofd: kaarsrechte banen, een Chevy van '59, een zonsondergang in de woestijn, enorme truck-stops, verweerde neonreclame, eindeloze vlakten. Geen enkele andere weg wekt zoveel heimwee op als de eerste ononderbroken verbinding tussen de metropool Chicago en Los Angeles, de gigantische stad aan de Stille Oceaan. De 2448 mijl (3956km) lange Route 66, loopt door de acht Amerikaanse deelstaten Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona en Californië, en eindigt aan de pier in Santa Monica bij Los Angeles. Vele mythen doen zich de ronde over deze 'Motherroad of America' Kort samengevat: het wordt een onwijs vette en interessante rondreis waarbij wij veel zullen zien en meemaken! Ondanks het feit dat we benzine in ons bloed hebben giert de adrenaline door ons bloed!

Actief sinds 20 Mei 2008