Na 2 weken Los Angeles gaan we vandaag weer op pad - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruben en Frank niet belangrijk - WaarBenJij.nu Na 2 weken Los Angeles gaan we vandaag weer op pad - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruben en Frank niet belangrijk - WaarBenJij.nu

Na 2 weken Los Angeles gaan we vandaag weer op pad

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Frank

27 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na ruim 2 zeer mooie weken in Huntington Beach te hebben gehad, gaan we vandaag weer op pad. We gaan namelijk de hele Route 66 rijden. Deze loopt vanaf Los Angeles naar Chicago. Vandaar dat ik dit korte bericht even snel typ. Een uitgebreider verslag van 11 augustus t/m 26 augustus en natuurlijk enkele foto's blijven jullie van ons verschuldigd.

De afgelopen 2 weken hebben we veel gezien en gedaan in LA en omgeving. Naast natuurlijk enkele dagen lekker op het strand te hebben gelegen en in zee te hebben gezwommen zijn we ook naar verschillende bezienswaardigheden in LA gegaan.

We zijn o.a. naar Hollywood, Beverly Hills, Bel Air, Malibu, het Nethercutt Museum en Santa Monica geweest. We hebben tevens de Universal Studio's van zeer dichtbij mogen meemaken en we zijn een dag met 2 gehuurde Ford Mustang cabrio's op pad geweest.
Ook ben ik een dag naar Seaworld in San Diego afgereist en ben ik afgelopen maandag naar een echte Baseball wedstrijd van de Anaheim Angels geweest.
Frank is ook een paar keer op pad geweest om onderdelen te zoeken voor de Chevrolet Corvair die hij samen met zijn vader aan het restaureren is in Nederland. Hij heeft dan ook enkele onderdelen kunnen bemachtigen.

We hadden eigelijk tijd tekort, want er is zoveel te zien en te doen in Los Angeles, dat we zeker nog 2 weken hadden kunnen vullen!

De berichtjes die wij elke keer krijgen n.a.v. een update van ons, vinden we erg leuk. Allen dan ook alvast heel erg bedankt voor het meebeleven van onze geweldige rondreis door de USA. Deze berichtjes zien we dan ook graag blijven komen.

De auto staat klaar voor vertrek dus wij gaan op naar de Route 66!

Met vriendelijke groet,

Ruben

• 28 Augustus 2008 - 15:55

Rob,Marion:

Goede reis weer en we wachten vol nieuwsgierigheid op een uitgebreider verslag.
    Sonja en Lex zijn net weer weg om met oma rietje te gaan eten en we hebben elkaars vakantiefoto's weer bewonderd. Met die van jullie zullen we minder snel klaar zijn ! veilige reis en vooral veel fun! Liefs, Rob, Marion,Sanne, Ewout.

• 28 Augustus 2008 - 17:05

Johan En Diny:

De vacantie schiet aardig op, maar de Route 66 lijkt me een heel mooie toegift op jullie enorme hoeveelheid indrukken en ervaringen.

Keep rolling!

• 29 Augustus 2008 - 03:24

Bianca Hollandranch:

Nog geen haaien gezien daar in zee ? ;-)
    Veel plezier op Route 66, heeft veel erg mooie stukken (maar ook heeeeeel lange saaie een paar) maar hoe dan ook: een belevenis !

• 29 Augustus 2008 - 19:45

Rudi:

Het is al weer even geleden dat ik jullie site heb bezocht. De foto's zijn gaaf. Sommige stukken lijken net Australie. De highway met zijn vergezichten. Geniet er nog verder van. Dit is een ervaring wat je hele leven bijblijft.

• 07 September 2008 - 11:32

Riet:

bedankt voor het verslag en verder een hele goede reis

liefs oma

• 08 September 2008 - 13:21

Luut:

Hey boys,
    Wat onwijs leuk allemaal! Lange weg, die route 66. de Anaheim Angels? Haha klinks anders de Amerikaanse versie van de Hells Angels, dat kan ik als junior member natuurlijk niet voorbij laten gaan :P Anaheim, daar ligt Disney toch?
    Groetjes Luut
    Ruben ik hou zo wel heel wat knuffels te goed he? ;)

• 28 September 2008 - 10:22

Jan:

Gaaf zeg al die verhalen, het lijkt mij een geweldig avontuur wat jullie beleven. Ook de bekende Route 66 moet mooi zijn. Geniet nog die paar dagen daar in het mooie Amerika. Ben benieuwd naar je foto's en verhalen, kom een keer een biertje bij ons drinken dan zitten wij klaar om alles aan te horen.
    Goede vlucht terug!!!

Groetje uit Soest.

• 04 Oktober 2008 - 18:51

Bianca:

Ja jongens schrijf nu maar weer dat jullie in het koude Holland terug zijn ;-) Vannacht krijgen jullie zuidwesterstorm met maximaal 13 graden overdag en vooral REGEN brrrr we hebben met jullie te doen.
    Graag foto's op jullie blog dan weten wij ook weer hoe dat eruit ziet ;-)
    Groeten vanuit een wederom zonovergoten Texas

• 05 Oktober 2008 - 19:18

Johan En Diny:

Dag Hans en Bianca,

Als ouders van Frank vertellen we jullie dat Ruben en Frank weer veilig in het natte en winderige Nederland zijn.
    Ruben logeert nog bij zijn oma dit weekend en Frank is al druk aan het verven in zijn nieuwe thuis, na een dag verhuizen van zijn inboedel. Als het kan mailt hij jullie natuurlijk zo snel mogelijk. Nog bedankt voor het fijne contact en de hulp van jullie voor de 2 heren.

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

06 Oktober 2008

Weer terug.....

27 Augustus 2008

Na 2 weken Los Angeles gaan we vandaag weer op pad

17 Augustus 2008

Reeds ruim 12.000 kilometer door de USA gereden...

23 Juli 2008

We zijn inmiddels een week onderweg!

13 Juli 2008

Aankomst
Ruben en Frank

Ter afsluiting van ons studentenleven gaan wij een rondreis maken van 3 maanden door de United States of America. Gepland is een route van zo'n 30.000 km te gaan rijden. Dit gaan we doen met behulp van een heuse Amerikaanse pick-up (een Ford F150 wel te verstaan) met, hoe kan het ook anders, een benzine slurpende V8 motor en een caravan van 22 feet (7,5 meter). Oftewel, wij passen ons graag aan de Amerikaanse cultuur aan :) De route is hieronder globaal geïllustreerd, waarbij we bijvoorbeeld de staten Texas, Arizona, Colorado, New Mexico, Californie, Utah en als het meezit Florida doorkruisen. En dit is nog maar een greep uit het totaal! Echter zal de nadruk op het zuidwesten liggen. De Rocky Mountains, Yellow Stone, Death Vally San Fransisco, Las Vegas en woestijnvlaktes zijn zomaar enkele voorbeelden van wat we zullen gaan zien. Get your kicks on Route 66: deze legendarische highway is meer dan zomaar een weg. In de afgelopen 70 jaar heeft deze doorgangsroute een mythische betekenis gekregen. Route 66 - alleen al bij de naam van de beroemdste weg ter wereld krijgt men allerlei beelden in het hoofd: kaarsrechte banen, een Chevy van '59, een zonsondergang in de woestijn, enorme truck-stops, verweerde neonreclame, eindeloze vlakten. Geen enkele andere weg wekt zoveel heimwee op als de eerste ononderbroken verbinding tussen de metropool Chicago en Los Angeles, de gigantische stad aan de Stille Oceaan. De 2448 mijl (3956km) lange Route 66, loopt door de acht Amerikaanse deelstaten Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona en Californië, en eindigt aan de pier in Santa Monica bij Los Angeles. Vele mythen doen zich de ronde over deze 'Motherroad of America' Kort samengevat: het wordt een onwijs vette en interessante rondreis waarbij wij veel zullen zien en meemaken! Ondanks het feit dat we benzine in ons bloed hebben giert de adrenaline door ons bloed!

Actief sinds 20 Mei 2008