Reeds ruim 12.000 kilometer door de USA gereden... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruben en Frank niet belangrijk - WaarBenJij.nu Reeds ruim 12.000 kilometer door de USA gereden... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ruben en Frank niet belangrijk - WaarBenJij.nu

Reeds ruim 12.000 kilometer door de USA gereden...

Door: Ruben en Frank

Blijf op de hoogte en volg Ruben en Frank

17 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na enige tijd stilte is er dan eindelijk weer een update van onze kant. Echter hebben wij in die tijd veel, héél veel gereden, nog veel meer gezien en, hoe kan het ook anders, veel gedaan!!We hebben het nog ontzettend naar onze zin en genieten dan ook met volle teugen!!

Hieronder is de route afgebeeld die we tot nu toe hebben gereden. Zoals in de titel te lezen is, is dat ruim 12.000 kilometer!!!

Net als in ons vorige bericht zullen we nu ook per dag kort aangeven wat we gedaan hebben. Alles is zeer beknopt omschreven. We kunnen per dag hele verhalen vertellen van wat we allemaal beleeft hebben, maar dat komt wel als we terug zijn in Nederland! De totale route die we nu hebben gereden is vrijwel zonder het gebruik van interstates (vergelijk met snelwegen in Nederland) afgelegd. Tevens hebben wij in ons vorige bericht twee foto's toegevoegd (klik op de link). En dit zullen wij vanaf heden trachten voort te zetten.

donderdag 24/7: Na de vorige dag lekker aan het strand te hebben gezeten en in de Pacific Ocean te hebben gezwommen en 's avonds heerlijk te hebben gegeten in een 'sushi bar' zijn we dan donderdag ochtend weer vertrokken richting San Francisco. Het grootste gedeelte van de dag hebben we de highway 1 gereden. Deze loopt grootendeels lang de kust van Los Angeles, Santa Monica en Malibu. Voordat we LA uit waren (50 mijl/80 km verder), was het al anderhalf uur later. Het is echt een enorme stad! Echter leidde deze weg langs mooie stukken. Na LA hebben we voornamelijk langs de kust met steile hellingen, veel bochten en mooie uitzichten gereden. Na deze enerverende rit kwamen we aan op een KOA campground in Santa Margarita waar we in een blokhut helemaal boven op de berg hebben overnacht.

vrijdag 25/7: heuh, Frank is jarig! En wel in Amerika, altijd leuk! Na een feestelijk ontbijt bleek dat de ooronsteking van Ruben, opgelopen in de oceaan, erger was geworden. Met z'n linker oor hoorde hij niets meer. Op aanraden van de campingeigenaar zijn we naar de apotheek gereden om medicijnen te halen. (10 Augustus merkte Ruben pas dat het weer over was). Deze dag zijn we via San Jose, San Francisco (jaja, over de Golden Gate Bridge!) naar Petaluma gereden.

zaterdag 26/7: Uiteraard, omdat we zo dicht bij San Francisco zitten, kon het deze dag niet ontbreken aan een bezoek aan deze 'famous city'. Omdat we natuurlijk graag zo veel mogelijk wilden zien in 1 dag hebben we gekozen om met de campingtour (busje :-S) mee te gaan. We hebben een goede indruk van deze geweldige stad gekregen. Natuurlijk hebben we o.a. de Golden Gate Bridge, grote parken, de schuine straatjes met de beroemde cable car, de Fishermann's Warf (hier hebben we o.a. ruim 50 zeeleeuwen zien liggen zonnebaden) en China Town van dichtbij mogen aanschouwen.

Zondag 27/7: Deze dag zijn van Petaluma via Sacramento naar Lake Tahoe gereden. De hele dag hebben we in tegenstelling tot de laatste dagen door grote bossen gereden. En wat is Lake Tahoe toch groot en ontzettend mooi! Omdat we het zo mooi vonden hadden we besloten op de grens van Californië en Nevada aan Lake Tahoe te overnachten, dit keer in een Motel. Hier kwamen we ook voor het eerst in aanraking met de gokgekte.

Maandag 28/7: We zijn van Tahoe City naar Ely, bijna aan de andere kant van Nevada gereden. We hebben deze dag voornamelijk de highway 50 gereden. Deze highway draagt de bijnaam 'The Loneliest Highway in America'. En dat hebben we gemerkt! Enorme kale vlakten in de brandende zon met heel af en toe een tegenligger. Frank vond het geweldig, Ruben vond het ook erg mooi maar had liever wat bochten in de weg gehad in plaats van ruim 400 kilometer alleen maar rechtdoor en feitelijk niets zien.

Dinsdag 29/7: Het streven was om deze dag rondom de grens van Utah en Idaho te overnachten omdat we op weg waren naar Yellowstone National Park. Echter hebben we ruim 2,5 uur bij Salt Lake City in de file gestaan als gevolg van een bosbrand, vrachtwagenongeval en ongeluk in de stad zelf. Aangezien het al donker werd toen we de file uit waren, was het beoogde eindpunt niet meer haalbaar. Na een schitterende dag door Utah te hebben gereden hebben we maar besloten om in Ogden, net boven Salt Lake City, te overnachten in een motel.

Woensdag 30/7: Gepland was om deze dag naar West Yellostone te rijden. Omdat we te maken hadden met 4 wegwerkzaamheden (waar je gewoon een kwartier of langer stil staat) onderweg en tevens de omgeving zo mooi vonden zijn we deze dag niet verder gekomen dan Jackson in de staat Wyoming. Hier hebben we overnacht in een blokhut met een riant uitzicht over de snel stromende Snake River. Geweldige locatie was dit. Hier hebben wij de middag en avond besteed aan het bekijken van het western dorpje Jackson waar veel vertier was. Tevens kwam Frank tijdens een van de keren dat we vandaag moesten wachten op wegwerkzaamheden, op het idee de automaat olie ook maar eens te controleren. Deze hadden we immers nog niet gecontroleerd sinds we de auto hadden. Normaal gesproken hoef je dit bijna nooit te controleren omdat de automaat olie GEbruikt i.p.v. VERbruikt en er feitelijk geen slijtage in de automaat plaats vindt. Echter bleek bij deze controle dat de peilstok helemaal droog stond!!! Zouden we dan al ruim 8000 kilometer hebben gereden zonder een druppel olie in de automaat bak?!?!?! Bij de eerst volgende Ford dealer hebben we het oliepeil weer op niveau gebracht. Er bleek toen wel een heel klein beetje olie in de automatische versnellingsbak te hebben gezeten en dat is tevens onze redding geweest, want als er werkelijk geen olie meer in de automatische versnellingsbak had gezeten, hadden we de auto reeds vele mijlen eerder naar de schroothoop kunnen laten afvoeren....!!! Dit was toch wel een groot geluk voor ons!

Donderdag 31/7: Deze dag hadden we West Yellowstone dan wél bereikt. Het was ook maar goed dat we maar een 'klein' stukje hoefden te rijden deze dag want de route liep vrijwel geheel door twee nationale parken. Deze dag hebben we o.a. in Yellowstone op de route volop actieve geysers gezien. Een er van kwam wel meer dan 10 meter hoog bij de uitbarsting! In West Yellowstone hebben we voor twee nachten een blokhutje kunnen bemachtigen.

Vrijdag 1/8: Yellowstone National Park bestaat uit een zogeheten upper - en lower loop. Te groot om in één dag beide loops te rijden. De upperloop stond gepland voor deze dag. We hebben nog veel meer geysers gezien, vallijen, herten en zelfs een zwarte beer met jong van dichtbij gezien. Tevens hebben wij op afstand de rook gezien van de zeer grote brand die elders in Yellowstone woedde. Ondanks de brand kunnen wij zeker vaststellen dat Yellowstone zeer de moeite waard is. Na 's avonds bij een restaurantje te hebben gegeten kwamen we er achter dat er de volgende dag een grote Hot Rod-/Oldtimershow in het centrum van West Yellowstone zou plaatsvinden. Vele bijzondere auto's reden al in de rondte. Hierbij moesten wij natuurlijk van de partij zijn!

Zaterdag 2/8: Na de geweldige meeting te hebben te bijgewoond (400 foto's verder) zijn we onze pick up weer ingestapt op weg naar Greybull via de underloop van Yellowstone. Deze dag hebben we naar schatting 150-200 bisons gezien, de gele rotsen waar het park naar is vernoemd en de grote natuurbrand van zéér dichtbij. Nadat we Yellowstone uit waren kwamen we in een groot National Forest waar geheel onverwacht een enorme wildfire/natuurbrand woedde. Dit maakt veel indruk! We reden met onze auto vlak langs de vlammen en konden door de rook die over een ruim gebied verspreid was weinig zien. Blushelicopters vlogen af en aan boven je hoofd. Het zwembad op de KOA campground in Greybull (Nederlandse eigenaren) was een aangename afsluiting van deze dag.

Zondag 3/8: Van noord Wyoming naar zuid Wyoming, dat was wat we hebben gereden deze dag. Onderweg hebben we zoals zavaak zwaar verhoogde pick-up's gezien, maar die op de foto was toch wel extreem hoog. Tevens hebben we bij een tankstation in de midle of nowhere nog onze namen achtergelaten op de muur, zoals vele anderen voor ons. Dit was natuurlijk super om te doen. We waren aan het einde van de dag beland in Rawlins. Wyoming is een schitterende staat met veel groen.

Maandag 4/8: Deze dag zijn we uit Wyoming gereden en Colorado in gereden. Eindpunt van deze dag was Buena Vista, dat midden in de Rocky Mountains ligt. Een autosloperij was voor ons een van de hoogtepunten van deze dag. Wat een mooie auto's staan er weg te rotten op zo'n sloperij! Maar Frank heeft nog wel een nummerbord van een Chevrolet Corvair terplekke weten te bemachtigen. De KOA camping lag ook nu weer op een geweldige lokatie tegen een berg op met een mooi uitzicht. Zelfs een hot tup (jacuzzi) welke boven op de berg lag kon prive worden afgehuurd. Hier hebben wij 's avonds dankbaar gebruik van gemaakt.

Dinsdag 5/8: Moab in Utah stond op het programma voor de dag. We zijn deze dag daarom weer vroeg uit ons bed gestapt om vanuit Colorado naar Utah te rijden. De route die we reden bevatte veel bochtige en steile weggetjes waarvan een heel stuk zelfs off-road was. Best heftig hoor, van die zandwegen met een vallei er vlak naast... Via een kleine omweg hebben we nog een schitterend western plaatsje, genaamd St Elmo, gezien. Opvallend voor dit plaatsje was dat er veel Colibries rondvlogen. Nog nooit eerder hadden we die vogeltjes in die getale in het wild gespot.
Eenmaal in het touristische Moab bleken alle blokhutjes bij de KOA vol te zitten. Dit was de reden dat we hier in een motel (Riverside Inn)hebben geslapen.

Woensdag 6/8: De reden dat we naar Moab zijn gereden de vorige dag, was omdat deze plaats bij het Arches National Park ligt. Deze dag hebben we dan ook besteed om het Park te bezichtigen. Bijzonder om te zien hoe de rood gekleurde rotsen in bijzondere vormen, zoals bogen, te aanschouwen zijn. We hebben natuurlijk ook de arches gezien. Na een zoveelste entensieve dag hebben we in de plaatselijke pizza tent een pizza, met daarnaast de nodige groente en fruit voor de vitaminen, gegeten. Overigens lukt het ons aardig om elke dag gezond te eten. Zo hebben wij nog geen stap over de drempel van een Burger King of Mc Donalds gezet. Echter is de Subway reeds vaak bezocht....

Donderdag 7/8: Van oost naar zuidwest Utah, dat is wat we gereden hebben deze dag. Om precies te zijn van Moab naar Glendale. Onderweg hebben we vooral rood gekleurde rotsen gezien. Daarnaast ook schitterende geel, zwart en grijs gekleurde rotsen. Het was een route om te rijden die zeer de moeite waard was en waarmee we een goede indruk van Utah hebben gekregen. Schitterend! Eenmaal in Glendale aangekomen en de auto te hebben uitgepakt zijn we vervolgens op zoek gegaan naar een restaurantje in de omgeving om te eten. Echter kwamen we onderweg in Glendale een zeer groot aantal klassieke jaren 50 en 60 auto's tegen die stonden weg te rotten. Frank raakte hierdoor zo enthousiast dat dit bekijken voor hem een hogere prioriteit had dan eten. Hij was er niet meer weg te slaan. Ruben is daarom maar alleen gaan eten in een plaatsje verderop. Op de terugweg heeft Ruben alsnog de auto's aanschouwd en Frank (met een lege maag) vervolgens mee terug genomen naar onze blokhut. Daar heeft Frank alsnog enkele muesli-repen als diner gegeten.....

Vrijdag 8/8: Op de dag dat ongetwijfeld veel stelletjes in het huwelijksbootje zijn gestapt, zijn wij van Glendale via het Zion National Park en Alamo naar de gokgekke stad Las Vegas gereden. Om in Las Vegas te komen moet je eerst vele mijlen door de dessert afleggen. Bijzonder dat zo'n stad in de dessert kan bestaan! Overigens was het in Las Vegas zelf ruim 41 graden Celsius! Na 's avonds te hebben gegeten dachten we 'even' naar de welbekende 'strip' te lopen waar Las Vegas zo bekend om is. Echter kwamen we er al snel achter dat Las vegas vele malen groter is dan we hadden gedacht. Na nog niet eens de hele 'strip' te hebben gezien, zijn we vele mijlen en enkele uren later terug in ons motel aangekomen. Met zeer vermoeide voeten zijn we vervolgens ons bed in gestapt. Onvoorstelbaar hoe over-done alles is! Wat een gokgekte en wat een glitter & glamour!

Zaterdag 9/8: Met onze pick up over de 'strip' cruisend zijn we naar de Hooverdam gereden. De Hooverdam is erg indrukwekkend om te zien. Zonder de Hooverdam was Las Vegas vele malen kleiner geweest dan dat het nu is. De Hooverdam zorgt voor de water- en elektriciteitsvoorziening in Las Vegas en is daarnaast ook van belang voor de infrastructuur in o.a. Californië , Arizona, Nevada en Utah. Tevens zorgt het ontstane meer voor vertier op het water. De zon brandde hier weer lekker, zeker door de reflectie van al het steen. Na 's middags nog een dutje te hebben gedaan zijn we 's avonds 'uit geweest' in Las Vegas. Maar dit keer zijn we voor een prikkie met een shuttle bus naar de 'strip' gegaan. Overigens hebben wij zelf niet gegokt in Las Vegas. Het kijken alleen al was voor ons genoeg en het geld kunnen we naar ons idee beter besteden. Rond een een uur of 05:30 uur kwamen we dan eindelijk weer terug in ons motel, welliswaar niet om te slapen.....

Zondag 10/8: Zonder naar bed te gaan hebben we de auto ingepakt en vertrokken omdat er een de zoveelste lange rit voor de boeg stond. Het begin was even zwaar, maar het ging best. Via Death Valley zijn we naar Visalia in Californië gereden. Een reden waarom we ook vroeg waren vertrokken was om voor het warmste deel van de dag door Death Valley te hebben gereden. Rond negen uur kwamen we dan aan in Death Valley National Park. Toen heerste er al een temperatuur van ruim 40 graden Celsius! Later de ochtend, tegen twaalf uur was het zelfs tegen de 50 graden Celsius aan! De auto had het er dan ook zwaar mee. De temperatuurmeter van de motor liep soms eng hoog op en de automaat begon raar te doen. Vele bokken en schokken van de versnellingsbnak waren het gevolg.... In dat opzicht waren we blij toen we het enorm grote park weer uit waren. We kunnen wel concluderen dat de naam 'Death Valley' eer aan doet. Wat een dooie boel is het daar! Zand, zand en nog eens zand met rotsen en zeer weinig begroeiing. En de begroeiing die er dan is is veelal dood. Onvoorstelbaar dat er zelfs nog enkele mensen midden in Death Valley wonen! Na nog een mooie verdere rit waren we dan aangekomen in Visalia.

Maandag 11/8: Na goed te hebben geslapen, zoals gewoonlijk, in onze blokhut hebben we deze dag een bezoek gebracht aan het Sequoia National Park (dat was de reden dat we naar Visalia waren gereden) en zijn vervolgens via een 'plane graveyard' in Mojave doorgereden naar Huntington Beach in Los Angeles. Het Sequoia National Park was intrigerend om te zien vanwege de erg hoge en brede bomen. De 'plane graveyard', waar we eind van de middag aankwamen was leuk om te zien maar viel enigzins tegen omdat de oude vliegtuigen waar we eigenlijk voor kwamen bleken te zijn gevlogen. De reden hiervan hoorde wij van een plaatselijke inwoner was dat deze vliegtuigen nog dusdanig goed waren dat ze konden vliegen. Dus zouden ze dan naar het oostblok zijn gegaan...?! Pas tegen een uur of tien 's avonds kwamen we dan eindelijk aan bij de oom van Ruben in Huntington Beach. Hier zitten wij nu tot en met 26 augustus. Wij passen namelijk op het huis aan het strand en de kat 'Alex', omdat de oom en z'n vrouw twee weken naar Europa zijn. Wij zitten hier inmiddels al een week en vermaken ons uitstekend in Los Angeles en Huntington Beach. Maar daarover later meer....

• 17 Augustus 2008 - 08:16

Joyce Hindriksen:

Hey,

Wat een gave verhalen allemaal!Echt bijzonder dat jullie zoveel beleven en daar rond touren!

Veel plezier nog!

groetjes

• 18 Augustus 2008 - 01:42

Hans:

Mooi, still alive, dacht nog aan jullie tijdens de aardbeving, maar still kicking, have fun, Hans

• 18 Augustus 2008 - 05:59

Johan:

Hi,
    Just just read your memories. Well it's a marvelous trip and the 'day to day' reports are stuff to never forget.
    Very nice looking girls over there! I love it!
    Have fun next.

JD

• 18 Augustus 2008 - 16:07

Bianca:

Supergaaf hoor dat jullie al zoveel gezien hebben ! (was met caravan toch een stukje lastiger geweest) en zo'n bosbrand is mijn grootste angst hier als het heel erg droog is.
    Heel veel plezier nog !

• 19 Augustus 2008 - 10:07

Oom Bert:

Fantastische reis maken jullie. Wens jullie nog veel avonturen en behouden thuiskomst.

• 20 Augustus 2008 - 18:27

Sylvia:

Hii..!!

super gaaf allemaal!!echt een heel avontuur (:
    nog super veel plezier&fun!

X! sylvia je nichtjee..=D

• 24 Augustus 2008 - 09:57

Marion,Rob:

Geweldig om jullie verhalen en de prachtige foto's te lezen/zien ! Voor Rob herleeft een ver verleden. Geweldig ! Geniet van het vervolg want jullie zullen nu aardig bijgetankt zijn voor de volgende miles.
    Groetjes van ons allen.

• 29 Juni 2009 - 20:19

Mark:

Grappig, die nederlanders van de camping in Greybull Wyoming zijn mijn schoonouders

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ter afsluiting van ons studentenleven gaan wij een rondreis maken van 3 maanden door de United States of America. Gepland is een route van zo'n 30.000 km te gaan rijden. Dit gaan we doen met behulp van een heuse Amerikaanse pick-up (een Ford F150 wel te verstaan) met, hoe kan het ook anders, een benzine slurpende V8 motor en een caravan van 22 feet (7,5 meter). Oftewel, wij passen ons graag aan de Amerikaanse cultuur aan :)

De route is hieronder globaal geïllustreerd, waarbij we bijvoorbeeld de staten Texas, Arizona, Colorado, New Mexico, Californie, Utah en als het meezit Florida doorkruisen. En dit is nog maar een greep uit het totaal! Echter zal de nadruk op het zuidwesten liggen. De Rocky Mountains, Yellow Stone, Death Vally San Fransisco, Las Vegas en woestijnvlaktes zijn zomaar enkele voorbeelden van wat we zullen gaan zien.
Get your kicks on Route 66: deze legendarische highway is meer dan zomaar een weg. In de afgelopen 70 jaar heeft deze doorgangsroute een mythische betekenis gekregen. Route 66 - alleen al bij de naam van de beroemdste weg ter wereld krijgt men allerlei beelden in het hoofd: kaarsrechte banen, een Chevy van '59, een zonsondergang in de woestijn, enorme truck-stops, verweerde neonreclame, eindeloze vlakten. Geen enkele andere weg wekt zoveel heimwee op als de eerste ononderbroken verbinding tussen de metropool Chicago en Los Angeles, de gigantische stad aan de Stille Oceaan. De 2448 mijl (3956km) lange Route 66, loopt door de acht Amerikaanse deelstaten Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona en Californië, en eindigt aan de pier in Santa Monica bij Los Angeles. Vele mythen doen zich de ronde over deze 'Motherroad of America'

Kort samengevat: het wordt een onwijs vette en interessante rondreis waarbij wij veel zullen zien en meemaken!

Ondanks het feit dat we benzine in ons bloed hebben giert de adrenaline door ons bloed!